Sunday, April 25, 2010

~~ Thaqif Hari Ini ~~

Ayah tengok la..muka dia ceria2 je kan..ni time sembang2 ngan ayah tadi pagi..

masa ummi subuh..dia pun bgn gak duk je kat katil..nasib dia tak meragam sampai ummi sudah solat.Pas bg susu ummi tgglkan dia jap..Turun bawah tutup lampu n siram bunga hahaha semangat ummi pg2 buta dh siram bunga..Naik Atas semula,nasib dia masih di kedudukan yg sama.






:: Muka nya ada sedikit berisi kan Ayah ?:
Ummi suka tgk pipi dia cam dah bulat sikit ;p
:: Tu wajah dia baru bangun tido:
:: Ni lak wajah dia selepas mandi ..dah turun bawah apa lg terus la gunakan kemudahan pelajaran n kenderaan yg disediakan ::
:: Ke sana kemari Ngan Car + motor dia tu,ummi perasan sejak dia menda ni dia leka je main ,tak de dah G dapur usik barang2 ummi ,kacau ummi masak,n tak lg kepala dia terlanggar pintu cowboy tu masa lalu bawah tu.dia leka layan Astro 613 sambil naik tu :
:: Sempat ummi masak makan tenggahari simple2 tuk kitaorg dua makan:

Ayah tgk betul2 nasi untuk Thaqif tu..wat cam tu baru dia ada mood nak makan
:: Dia kidnap pen ummi,bawak bilik dia pas tu conteng2 ,nasib baik tak conteng dinding hahaha
tgk tu tangan dia donok nak nampak..suka tgk .
:: Semalam baru ummi kemas bilik dia,hari ni dah karam semula :
kat luar pun dia sepahkan buktinya ayah dh nampak masa video call td kan ;p?
bukan ummi tak mau kemas,selagi da tak tido cam tu la ..dh kemas da sepahkan semula,adat
la budak2 sedang nak belajar kan :
Tp dia mendengar kata kalu ummi kata tak dia tak buat.kalu bahaya memang time tu gak ummi jd singa !.penah satu kali tu dia saje tumpahkan air ummi suruh dia amik kain lap ..
ngan jayanya dia amik kain lap n lapkan.sejuk hati perut ummi.
:: Ni dia pura2 nangis sambil kepala masukan bawah toto tu,sebab ummi amik pen.
kelakar bunyi nangis tp muka ada senyum ::

:: Sebab Dia Bijak N Sejukan Hati Ummi,Ummi Upah la SUSU ::

p/s : Untuk diri sendiri sok kena g klinik..Takut terlupa...

5 comments:

Lelord said...

hahahahh najla pun sgt suka menyepahkan bilik menan. Kalau dh men lego xmo kemas...soh mama buat. Skang lg makin bijak...kalau soh kemas jawapannya adalah..."naja x lawaaattt la.." adehhhh

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

bdk2 skrg mmg bijak & terlebih advance.. thaqif mauh dgor kata ummi.. Aqil dia dgor ckp ibu ble ayah ada.. bile ayah x ada.. dia pndang ibu, dijelingnya.. aduh!!! sapa ajor ni?? dia pndai2 sendiri..

tinie&thahir said...

lelord:
hahaha kasi babap bontot najla..
bdk2 skrg cam2 hal..
nalja buat apa mama suruh tau!

Salina:
Thaqif tu ummi jarang marah.Kalu dh terpaksa baru la marah..
Bdk2 skrg memang terlebih bijak..

mamalieyna said...

seronok layan kerenah anak2 ni.mcm2 ada ye..marah2 pun terhibur jugak kita ni..betul tak?! ^_^

tinie&thahir said...

mamalieyna:
betul tu..tanpa diorang siapalah kita
cewah...sayangilah anak2 kita..