Tuesday, April 13, 2010

~` HARAPAN TANPA SUARA `~

Td 1st time dgr lagu ni meremang bulu roma..sayu sgt rasa bila ingatkan nasib baby2 yg tak berdosa nie..

Kami Prihatin

HARAPAN TANPA SUARA

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu

Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku

Korus:

Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang

Di manakah ibu di manakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah

Lagu: S. Atan
Lirik : Habsah Hassan

Kami Prihatin


10 comments:

Ena Mazly said...

sangat sedih dgn apa yg terjadi sekarang ni kan... syian baby2 yg tak bersalah tu....

tinie&thahir said...

Ena:
Betull..
Sampai dah tak leh nak ckpa apa lg..
lepas satu2 kes yg sama..
harap2 lepas ni NO MORE kan:(
saya tak suka.

mamalieyna said...

sedih kan..huhu...macam bersiri pulak, lepas 1, 1 terjadi lagi..!

tinie&thahir said...

mamalieya
betul..
cam penyakit berjangkit..

tinie&thahir said...

mamalieya
betul..
cam penyakit berjangkit..

qellissa said...

sedih dgn baby2 yg kena buang tu...kesian sgt..baby tu x salah..knp nk buang mcm tu sekali..knp org yg nak anak susah nak dpt..knp yg x nak tu senang2 dpt dan senang buang anak?bukan setakat buang,siap bunuh lg, igt anak kuceng?even anak kuceng pon kita x sampai ati nk bunuh..org ke ape tu yg bunuh baby sendiri?nak panggil binatang pon rasa x layak coz binatang pon syg kan anak juga kan kan kan....

tinie&thahir said...

Qellissa
betul..sya setuju ngan awak..
Binatang pun tau sayang anak..

Lovely Bella said...

huhuhx sanggup nak tgk..huhuh sedeyy!! salam singgah :)

tinie&thahir said...

lovely bella
Yup..Sian kan..
salam ..dtg la lg..;-)

tinie&thahir said...
This comment has been removed by the author.