Wednesday, April 29, 2009

~~ Thaqif + Spec+ Ummi + Nenek ~~

Alkisahnya...pg td ummi kehilangan cermin mata...penat cari tak jumpa2..merata tempat dah cari.tp tak jumpa dlm sibuk mencari ayh lak call..masa tgh sembang ngan ayah thaqif lak terjaga..terus buka mata besar sambil tersenyum2...ummi dah lambat,susu blm buat lg lak tu..ummi dah nekad tak yah pki spec la..tp leh ke nak drive nti..tak leh ni kena cari smpi dpt gak..tp dlm tu sempat lg ummi tukar diapers dia..pas tu cari semula..amik camera snap gmbr si kenit ni...si bucuk ummi bru bgn tido....
Ummi:Thaqif ada nampak spec ummi tak?

thaqif :
sengih2 je..smbil suap tgn sendiri dlm mulut
Thaqif tlg ummi cari ye..... thaqif tlg tgk kat sini kot2 ada ...sambil tgn tu menarik2 dan mata tu pandang je ke bwh tu...mcm mencari sesuatu...
Ummi : Thaqif jumpa tak spec ummi ?

Thaqif: ahhhhhmamammmmmmmmm (sambil pandang ummi) mybe dia kata takdela kot..

Thaqif : ummi cari la yek thaqif nak main jap...
Nenek masuk nak amik thaqif bwk kat bilik dia..tanye ummi cari apa?
ummi senyum je jwb slow2..cri spec! dr pg cri tak jumpa..
ummi tgk nenek kuar pas tu masuk smbil bwk spec ummi..
letak lg merata2 pas tu cari mcm nak mati..
Apa ala ummi ni..
teruk sgt la tahap kelupaan ummi ni. lg 1 yg ummi lupa bru teringat dah 2 hari selimut dlm but kete tak gak hantar dobi lg....mesti dia dah jerit2 panas nye kurung dia bila la tuan aku nak bwk aku kuar ni ...harap hari ni tak lupa lg la....

....YaAllah Kuatkanlah daya Ingatanku...

3 comments:

aNnAsUeJiE said...

hehehheh! makin teruk moyang nih! ;p

eyza said...

a'ah... naper moyang? Thaqif... lain kali ingatkan Ummi..jgn letak brg merata....

ktinn said...

~~To Moyang G ~~
mintak2 la tak jd lg teruk..he,he,he

~~ To Moyang Eyza ~~
1 dr byk2 urat blm sembuh mybe..tu yg ktin lupa je..untung ktin msh ingat Thahir & Thaqif he,he,