Thursday, June 10, 2010

~~ Thaqif Melawat Banglo Sewaan Ayah ~~

Dia tgh terkejut tu..lalang tu ditiup angin..
Siankan..ni la persekitaran rumah banglo sewaan ayah..dulu ayah n uncle kori dah mesen dh lalang2 n..tu pun sebulan yg lalu..sekarang dgn jayanya dia tumbuh..tuan rumah pun tak amik kisah..ayah n the geng dtg sini kan nak study mana la ada masa nak fikir nak menebas lalang setiap kali ia naik..hehehe..tak pe la biar je la ..lg pun dah tak lama lg nak pindah balik umah masing2 dah kan..Sementara kita org datang ni sempat la thaqif menikmati kesemakan ditambah kehijauan lalang ni..
kalu di biar mau dia masuk dalam semak tu..lalang tu dh naik setinggi thaqif..kalu dia masuk dalam tu mau ummi cari tak jumpa..







Tiba-tiba datang 3 org aweks ..mau ngurat thaqif ..ajak kuar jalan2..tu yg ummi tutup gate.sebelum tu dia org dah jumpa masa acara kejar mengejar kambing ..thaqif kejar kambing sampai nak masuk rumah org..hahaha lucu gelak tuan rumah tu ..sampai dia kata Sian dia tak penah jumpa kambing.;-)..kat sini byk kambing n lembu..thaqif pantang nampak ..mesti da nak kejar sambil cakap naaakkkkkk.ayoooo anak ummi ni..kalu leka sikit dia kutip taik2 kambing tu.



Thaqif tgh perkenalkan ummi pada aweks tu..sambil sebut tu tu tu Anie..dlm slang dia..
UMMI la thaqif Bukan Anie..

6 comments:

aNnAsUe'G said...

ayoo kaktin, banglo ke rumah tinggal. bengong la tuan rumah tu. pemalas ke ape.

Lelord said...

adoyaiiii mmg subur btul

tinie & thahir said...

G : Ha amik ko tuan rumah tu memang bengong..
sengkatan ngan tuan homestay tu..buruk perangai,pemalas. duit nak..kebajikan tak jaga..
biar org tau..
last la dtg sini.

tinie & thahir said...

Lela :
Memang subur tp menyakitkan mata n hati kan...
;-)

kak mas said...

aduhai.. suburnya lalang.. bahaya nih. cik ular datang pun tak perasan nanti.. :)

tinie & thahir said...

kak mas :
tu la kak..nak duk dalam rumah pun takut2..gak memikirkan cik ular..