Monday, January 11, 2010

~~ happy 13 month old to my Littel Boy Ahmad Thaqif Akmal ~~

Hari nie genap umur anak ummi 13 bln.ummi sayang thaqif sangat2..walaupun disaat ummi nak menaip nie dia tarik2 mouse,tekan2 ummi marah dia senyum2 je.nak marah pun tak jadi,makin hari makin banyak perkara yg dia belajar n buat antaranye...
  1. Thaqif sudah leh ummi suruh wat keje,contohnya kutip botol susu sendiri,nasibla sape suruh thaqif sepah2 kan.
  2. Thaqif dah tau function tel.kalu tel mainan n h/p ummi bunyi dia akan amik n letak kat telingga,tandanya tgh cakap kat tel la tu sambil jerit wooooho cam2 bunyi kuar.
  3. Thaqif mcm dah mula nak panggil ummi..bila dia naik marah n tgh nangis je la ada bunyi2 cam dia membebel sebut ummi.
  4. Thaqif kalu ummi panggil dia akan sahut tp dlm bahasa dia la,kdg2 ummi duk dapur saje je panggil dia berkali2 n sebanyak mana ummi panggil tu gak la dia akan sahut
  5. Thaqif ni makin lama makin tak suka makan nasi,tp kalu nasi minyak org kawin suka lak dia makan,Dia lebih suka makan pasta n mee.
  6. Thaqif kalu tgk tv, gelak cam org besar je mengekek2 sorang2,terutama kalu tgk rcangaan kesukaan.
  7. Thaqif tak tambah banyak berat baru nie 9kilo je,ok la tu,doc kata sebab aktif walaupun makan n susu ok tp mantain sebab aktif bermain.pas ni lg 2 kali je appoitment ngan doc.
Thaqif suka mengajuk setiap lg2 yg dia dgr harming je le tp part yg hujung2 je kelakar jek

dah lupa nak cite lg nanti la ummi sambung lg ye thaqif..

2 comments:

aNnAsUeJiE said...

kaktin, skrg ni kalo pegi injection kaktin pegi klinik gov ke swasta?

ummi thaqif said...

Annasuejie:
ktin bwk g Gov je